Komu patří Liptovska hviezda?
Kontrola kvality služeb má za sebou další přísné hodnocení
Úspěšný projekt kontroly kvality služeb na Liptově pod názvem Liptovská hvězda poprvé realizovali Liptáci v hlavní turistické sezóně.
Do projektu se zapojilo dobrovolně 15 restaurací a kaváren. Z nich třináct získalo hvězdu kvality, kterou mohou používat následující dva roky. Každé ze zařízení, které jednu ze tří typů hvězd získalo, může být maximálně spokojeno, protože kontroly byly přísné. Inspekci kvality realizovala specializovaná firma.
Liptovská hviezda jako prestižní značka
Inovativní projekt kontroly kvality Liptovská hviezda běží na Liptově od roku 2013. Liptáci v rámci projektu realizovali neohlášené návštěvy zařízení, kde kontrolovali kvalitu a vyhodnocovali skóre jednotlivých provozů, ať už to byly restaurace nebo ubytovací zařízení. Z kontrol v posledních letech jednoznačně vyplývá, že zaměřovat třeba zejména na kontroly lidského faktoru, takže si začátkem léta Liptáci posvítili na restaurace i kavárny. "Alfou a omegou úspechu v cestovnom ruchu sú ľudia a práve v gastronómií je to ešte výraznejšie. Môžete mať dokonale vybavenú kuchyňu, nádherný interiér, čisté prostredie, ale pokiaľ máte kuchára, ktorý nevarí podľa požiadaviek doby alebo čašníka, ktorý si pomýlil povolanie, tak okamžite narazíte na problém. Kontrolami kvality chceme vypichnúť tých najlepších z najlepších a upozorniť na problémy, ktoré možno ani sami prevádzkari zariadení nevidia. Inšpekcie prebiehajú systémom náhodných kontrol kvality a vykonávajú ich profesionáli, práve oni dokážu odhaliť aj skryté problémy. V aktuálnom ročníku sme pridelili až trinásť hviezd kvality a to pre deväť reštaurácií a štyri kaviarne na Liptove," řekl předseda představenstva Oblastní organizace cestovního ruchu REGION LIPTOV Ján Blcháč.
Ocenění pro ty nejlepší
Dvě restaurace se mohou nyní pyšnit oceněním nejvyšším, zlatou hvězdou, šest zařízení získalo stříbrnou hvězdu a jedno zařízení může používat bronzovou hvězdou kvality. Z kaváren si dvě sáhli na stříbro a po jedné kavárně na bronzovou a vytouženou zlatou hvězdu. Zlato získali restaurace v penzionu Drak v Demänové a Wellness Hotelu Chopok. Zlatá je i kavárna Aurelica Coffee, která jako jediná získala 100 % bodů. Třeba zmínit, že obě restaurace využily možnost školení svého personálu, které bezplatně realizovala loni právě oblastní organizace. Stříbrnou hvězdou se mohou pyšnit v provozu Sojka Malatíny, U dobrého pastiera v Čutkovské dolině, Marina Liptov v Bobrovníku, Villa Betula z Liptovské Sielnice, Boutique hotel Tri Studničky z Demänovské doliny, Liptovský dvor z Liptovského Jána a z této obce je i jediný majitel bronzové hvězdy mezi restauracemi Svätojánsky kaštieľ. Stříbrné hvězdy mezi kavárnami mají Dvojka Coffee a Central Perk a bronz získala kavárna CaffeIN, všechny z Liptovského Mikuláše. Pod hodnocení spadají - exteriér, interiér, toalety, personál, jídla a nápoje, účet, poměr kvalita a cena a finální dojem. Liptovské hvězdy zástupci oblastní organizace předali oceněným v příjemném prostředí Mariny Liptov.
Přísné kontroly i hodnocení
"Našim cieľom nie je prideliť čo najviac zlatých hviezd a tváriť sa, že všetko je dokonalé. Naším cieľom je ukázať pomyselné zrkadlo prevádzkam, ktoré o spätnú väzbu prejavia záujem. Špičková gastronómia je totiž o detailoch, ktoré možno koncový zákazník veľa krát ani neočakáva. Sme presvedčení, že v top destináciách našej krajiny, by mal zákazník z reštaurácie odchádzať nielen nejedený. Každá prevádzka, ktorá získala našu Liptovskú hviezdu patrí k top kvalitným prevádzkam v regióne," řekla ředitelka Oblastní organizace cestovního ruchu REGION LIPTOV Darina Bartková. A to, že za nejlepšími z nejlepších stojí jen skutečné detaily ukazuje, že profesionální kontroloři body strhávali za takové drobnosti jakými jsou chybějící oční kontakt číšníka s klientem, nejen podání, ale např. otevření jídelníčku ve smyslu etikety, chybějící speciální sezónní nabídka, zjišťování spokojenosti během konzumace a jiné drobnosti, které částečně chyběly k naprosté dokonalosti.
Liptov chce nadále zvyšovat kvalitu služeb
Na kontroly kvality bude na podzim navazovat školení číšníků v oblasti zvyšování kvality v obsluze a co se hotelů týká, tak školením projdou recepce a jejich komunikační schopnosti ve vztahu k hostům. Ze společného setkání s hodnocenými subjekty vyplynulo, že si velmi pochvalují zpětnou vazbu, kterou jim kontrola kvality nabízí a v budoucnosti pravděpodobně oblastní organizace přistoupí k častějším kontrolám kvality v průběhu roku.
Zdroj:
Tisková zprava RegionLiptov
Zajímavosti
- Projekt "Liptovská hviezda" realizuje Oblastní organizace cestovního ruchu REGION LIPTOV a používá něj prostředky z dotace Ministerstva dopravy a výstavby SR ve výši 3 800, - eur.